SIKERES MATEMATIKA VERSENY ! 2011.03.19. kedd, 08:44
     
 

A népszerű matematikaoktatás titka

 
     
 

A Kecskeméti Református Általános Iskola diákjai 2011-ben megnyerték a Zrínyi Ilona Matematikaversenyen az első helyezéssel járó kupát. A Bács-Kiskun megye legeredményesebb általános iskolájának járó vándorserleget egy évig őrizhetjük.

 
     
 

Beszámoló a 2011. március 14-én a Petőfi Népében
Rákász Judit tollából megjelent cikk alapján:

 
     

- A matematikaoktatás kiemelt területté vált iskolánkban az elmúlt években - mondta el az eredmények kapcsán Hörcsök Imre igazgató. - Az emelt óraszámú oktatás, a gyerekek körében nagyon népszerű iskolai szakkörök és a Kecskeméti Református Általános Iskola tanárai közreműködésével is tartott városi matematika szakkörök széleskörű tehetséggondozást tesznek lehetővé. Ennek köszönhetően nem csupán néhány kiemelkedően tehetséges diákunk válik eredményessé, hanem általánosan emeli az iskolában folyó oktatás színvonalát.

 
 

A felkészítés oroszlánrészét három tanár vállalta magára- Koleszár Edit, Nagy Tibor és Háriné Kun Éva-; ők a matematika tudása mellett a gyakran mumusnak tartott tantárgy szeretetét is továbbadják tanítványaiknak.
Kevesen tudják, hogy időről-időre a tanárok is összemérik tudásukat. A tavaly Kecskeméten rendezett országos konferencián, a jubileumi 50. Rátz László Vándorgyűlésen az alsó tagozatos matematika tanárok versenyét Koleszár Edit, a felsősökét Nagy Tibor nyerte meg - immár harmadszor.

 
     
- A gyerekeknek meghirdetett versenyen a logikus gondolkodáson, a kreatív feladatmegoldáson és a gyorsaságon van a hangsúly - mondja Koleszár Edit. - Olyan feladatsorokat kell megoldani, amelyek a szülőknek is fejtörést okozhatnak. A logikus gondolkodás fejleszthető, így azok a gyerekek, akik ráéreznek az ízére, és folyamatosan edzésben tartják magukat, az élet minden területén hasznát látják.
 
     

- Nagyon büszkék vagyunk a Zrínyi matematikaversenyen elért eredményünkre, hiszen az első helyezés gyerekeink összteljesítményét minősíti. Számunkra ez adja a díj jelentőségét - teszi hozzá Nagy Tibor. - Az elmúlt években végzett munkánk legfontosabb célja az volt, hogy megtanítsuk diákjainkat logikusan gondolkodni. A matematikát gyakran emlegetik nehezen tanulható tantárgyként. De ha egy pedagógus szereti, amit csinál, s ez meg is látszik rajta, azzal képes felkelteni a gyerekek érdeklődését. S akkor már nem jelent terhet, hogy egy héten három helyett négy matematika óra van. Sőt!

 
     


Vissza a főoldalra © Kecskeméti Református Általános Iskola